Μάθημα 1
Back to: Εκπαίδευση στη Διατροφή Χαμηλών Υδατανθράκων & Κέτο
Πως λειτουργεί;
Ο οργανισμός μας για να εξασφαλιστεί η επιβίωση σε περιόδους ασιτίας έχει αναπτύξει ένα συγκεκριμένο τρόπο για να διαχειρίζεται την ενέργεια που προσλαμβάνει με την μορφή φαγητού:
Προτιμάει να χρησιμοποιεί τη γλυκόζη για άμεση παραγωγή ενέργειας και να αποθηκεύει το λίπος για μελλοντική χρήση.
Όταν καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες ο οργανισμός μας τους μετατρέπει σε γλυκόζη (σάκχαρο αίματος), η οποία αυξάνεται στο αίμα.
Η αύξηση της γλυκόζης στο αίμα προκαλεί την έκκριση ινσουλίνης και η ινσουλίνη «μεταφέρει» την γλυκόζη μέσα στα κύτταρα για παραγωγή ενέργειας.
Η ινσουλίνη όμως έχει και άλλες σημαντικές δράσεις στο σώμα μας.
Μία από αυτές είναι η αναστολή της λιπόλυσης (διάσπαση λίπους).
Συνεπώς, για όσο καιρό η διατροφή μας είναι πλούσια σε υδατάνθρακες ο οργανισμός θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο τηγλυκόζη και όχι το λίπος.
Προκειμένου να αρχίσει το σώμα μας να χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο λίπος πρέπει να εξαντληθεί η γλυκόζη και να «ξεπλοκαριστεί» η λιπόλυση.