Μάθημα 1

0

Πως λειτουργεί;

Ο οργανισμός μας για να εξασφαλιστεί η επιβίωση σε περιόδους ασιτίας έχει αναπτύξει ένα συγκεκριμένο τρόπο για να διαχειρίζεται την ενέργεια που προσλαμβάνει με την μορφή φαγητού:

Προτιμάει να χρησιμοποιεί τη γλυκόζη για άμεση παραγωγή ενέργειας και να αποθηκεύει το λίπος για μελλοντική χρήση.

Όταν καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες ο οργανισμός μας τους μετατρέπει σε γλυκόζη (σάκχαρο αίματος), η οποία αυξάνεται στο αίμα.

Η αύξηση της γλυκόζης στο αίμα προκαλεί την έκκριση ινσουλίνης και η ινσουλίνη «μεταφέρει» την γλυκόζη μέσα στα κύτταρα για παραγωγή ενέργειας.

Η ινσουλίνη όμως έχει και άλλες σημαντικές δράσεις στο σώμα μας.

Μία από αυτές είναι η αναστολή της λιπόλυσης (διάσπαση λίπους).

Συνεπώς, για όσο καιρό η διατροφή μας είναι πλούσια σε υδατάνθρακες ο οργανισμός  θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο τηγλυκόζη και όχι το λίπος.

Προκειμένου να αρχίσει το σώμα μας να χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο λίπος πρέπει να εξαντληθεί η γλυκόζη και να «ξεπλοκαριστεί» η λιπόλυση.